Wednesday 17 April 2013

Belcampo bis

Vervolgend op mijn post van gisteren, hierbij de drie pagina's die ik voor het boek 'Het Grote Gebeuren - de getekende versie' maakte. Een (bijna) woordloos en tamelijk gecondenseerd fragment van het verhaal. Waar de schrijver samen met een buurman vanaf 'Het Schild' in Rijssen een vlammend sabel aan de hemel ziet, en de volgende ochtend allerlei wezens.
(Je kunt het integrale verhaal overigens hier lezen)

Ik heb de tekst eerst in zinnen opgeknipt, met het idee van elk een afzonderlijke tekening te maken en die dan achter elkaar aan te plakken. Maar besloot toch maar tot een strakke 9-plaatjes-per-pagina indeling, om een filmisch effect te krijgen en in zo'n totaal-layout de beelden compositorisch beter op elkaar kunnen inwerken.

Op het bruine kraft karton heb ik een heel minimale voorschets neergezet en daaroverheen met zwart (Faber-Castell Pitt Oil Base extra soft) en wit (Faber Castell Polychromos) en wat limoengeel (Berol Karisma)  potlood gewerkt. Grijstonen zijn aangebracht met waterverdunde Ecoline in een Kuretake vulpenseel. De zwarte omkadering gebeurde met Pentel brushpen, en is later in Photoshop nog verder verdiept. Verder vond er geen digitale nabewerking of correctie plaats.

De drie platen hangen tot 26 mei in galerie De Pieter (Breestraat 46 Leiden), en zijn daar te koop.




No comments:

Post a Comment