Saturday 13 January 2024

Neil Young

Verwaarloost heb ik de boel hier, dat is wel duidelijk. Neem nou de tekeningen die ik om de twee maand voor dat leuke Heaven magazine maak. Die plaatste ik hier steevast na verschijnen van het blad. Zonder al te veel commentaar, en dat misschien onterecht. Want er zit een verhaaltje achter:

De tekening hoort bij een rubriek namens 'De 10'. Hierin tien nummers/albums/artiesten, beschreven door evenveel Heaven-medewerkers naar aanleiding van een gegeven thema. Mijn opdrachtje om dat in de vorm van een tekening te doen, waar dan (soms) nog een paar regels tekst bij staan. Mooie klus die mij noodzaakt tot struinen in de jukebox van mijn persoonlijke herinnering. Kost moeite en tandenknarsen, maar er komt altijd wel wat uit. Daarbij heb ik het voornemen alles compleet analoog te doen, dwz op papier met traditioneel gereedschap. Het enige digitale is inscannen, beetje kleur bijstellen (die komen nogal flets uit mijn scanner) en mailen.

Ik kan alle Heaven-tekeningen van de laatste tijd niet in 1x posten, dat wordt te gek. Dus beetje bij beetje tot ik weer bij ben. 

Deze stond in Heaven #4 2022, het thema was 'Stemmen waarvan je moet (leren) houden'. Neil Young:






No comments:

Post a Comment